2021 29 juli tot 17 augustus Denemarken

14 augustus 2021 - Dronten, Nederland

Wat vooraf ging.
Een onstuimige tijd achter de rug. We hebben besloten Texel te verlaten en hebben nu een nieuwbouw woning in Zeewolde (Boeghaven bouwnr 20) toegewezen gekregen. Oplevering december 2022. Duurt dus nog even😜.
bij velen rijst de vraag waarom? 2 punten: ons extra pensioengeld zit nu in stenen en we willen in onze portemonnee en we willen dichter bij familie, vrienden en kennissen. Zo simpel kan het zijn😃

Op vakantie gaan terwijl we zo’n beslissing hebben genomen doen we nu voor de 5e keer bij de  Volkerakstraat, WillemAlexander straat,Het Bildt en Naalrand deden we dit ook al.

in de vakantie van juni (Zweden) heeft Peter veel meer last gekregen van hallucinaties. In overleg met Groningen weer een pilletje erbij en dat gaat redelijk goed. De hallucinaties zijn er nog wel maar minder en beter te handelen. Dus spannend hoe het deze vakantie gaat

28-juli
M+H en kids komen in ons huis en hock voor een vakantie op Texel.
Grappig om te zien hoe je huis opeens verandert als er 4 mensen in komen wonen. Na een korte rondleiding en het uitwisselen van weetjes/watjes, hebben we lekker pizza gegeten. Wij hebben voor ons huis in de camper geslapen.

29 juli.
“Nog even dit en  nog even dat…..” voordat je ook weg bent. 😳
Maar uiteindelijk vertrokken we dan. En om 11.05 hadden we toch nog de boot van 11.00.  👍
Eerste overnachting: stadscamping van Groningen. Kennen we nog van een vorige vakantie. Leuke no-nonsense camping net een lekker restaurant.

30 juli.
Om 10.15 uit Groningen vertrokken. We willen van de snelweg af, dus de route naar de camping in D binnendoor. Na 1 uur door landweggetjes en schattige Nederlandse dorpjes, waren we het zat: zo schiet het niet op, dus de route over de snelweg ingepland. Helaas toch over Bremen en dus ( kleine ) files.  En warm…. Na ampel overleg een camping dichterbij gezocht.
Camping Stüberg in Rotenburg even boven Bremen. Een gezellige camping met een humorvolle eigenaar. De lokale Turk hebben we wat eten laten brengen👍
B&J doen het goed.  Bup gaat het reizen beter af, Joek is het sneller zat.
Met Peter gaat het redelijk, maar rijdt liever nog geen auto.

Ondertussen heeft de makelaar van Zeewolde volgens afspraak gebeld met de vraag of we nog steeds voor Boeghaven gaan; JA is het antwoord.
En vandaag kregen we het eerste concept van de brochure verkoop Naalrand.
Het gaat gewoon allemaal door.

Morgen, zwarte zaterdag, nemen we een rustdag

31 juli.
zoals gezegd een rustdag. Even langs de Lidl voor wat inkopen en verder relaxen.
oh ja, de verkoop brochure Naalrand van aanvullende informatie voorzien .

1 augustus In DenemarkenJammer dat we Hamburg niet hebben kunnen ontwijken er dus dwars doorheen gekropen (fille)met name veroorzaakt door caravans en campers😜.
In totaal zo’n 300 km afgelegd met de nodige stops.
Voor het eerst sinds jaren weer grenscontrole, maar niet op vaccinatiebewijs, ook niet op honden🤪

Ballum Camping, waar we nu staan, wordt gerund door een NL echtpaar. Leuke ruim opgezette camping met een honden omheind honden uitlaat veld.
B&J konden even lekker rennen.  Er kwam nog een hondje bij en dan zie je dat Bup daar goed mee overweg kan en dat Joek bang is en voor de aanval kiest. OpTexel  Joek meenemen naar de roedel wandeling, want dit moet ie echt leren.

2 augustus
Vandaag weer pas op de plaats. E.e.a. afgestemd met Martin Trap inzake de verkoop van Naalrand. Gezien de ontwikkelingen op de huizenmarkt gaat de vraagprijs omhoog.😲.

Omdat we donderdag 12/8 een afspraak hebben met Jacco, moest de route wel aangepast worden. We kunnen van 11-8 /12-8 bij Wim en Ank staan, zij passen op B&J . Heerlijk dat dit kan, want zo’n gesprek met Jacco moet wel even in rust plaatsvinden.

Natuurlijk ook weer even boodschappen doen bij Lidl, Peter z’n grote hobby. Morgen richting Horsens (Oostzee).

3 augustus. Tijd voor vertrek. Om 10.50 op weg te gaan naar Anslet Camping. (90km verder op) in het oosten van Denemarken. Ander landschap: glooiend en bossen.
Het is een kleine eenvoudige camping aan een haventje aan de Kleine Belt ( nooit van gehoord).
En we hebben een pracht plek. Staan uit de wind en zicht op het water🥳.
Het weer lijkt op te knappen ( af en toe een zonnetje).
Vandaag een andere hobby van Peter: de was.

4 augustus.
We staan prachtig. Zie foto’s. Maar dan komt het…….
We hebben er eigenlijk niet bij stilgestaan dat we ook bij een ander nieuwbouw project in Zeewolde hadden ingeschreven. Totdat we de mail kregen dat we ons konden inschrijven als we nog steeds geïnteresseerd zijn. Dus hebben we ons verdiept in deze nieuwbouw woning en …….deze woning sluit beter bij onze wensen aan dan Boeghaven.

Het project heet Houtoevers te Zeewolde. (http://www.houtoevers.nl) 13 geschakelde woningen met tuin aan het water met ligplaats. Parkeerplaats voor 2 auto’s op eigen terrein met de mogelijkheid voor een laadpaal. Er kan meer aangepast worden bijv uitbouw huiskamer 2.5 m en het vergroten van de badkamer, WM en WD op de begane grond

Een paar uur wikken en wegen is het gevolg…….uiteindelijk……..we schrijven ons in op een tussenwoning.

Het volgende wikken en wegen is: moeten we Boeghaven al afschrijven?
wat als Houtoevers niks wordt, willen we dan Boeghaven nog wel??????
De min-punten Boeghaven zijn: geen eigen parkeerplaats, minder mogelijkheden om huis aan te passen, Vereniging van Eigenaren mbt het haventje.
Maar ja…..als Houtoevers niet doorgaat hebben we niets en Naalrand staat deze week in de verkoop.
‘als je niets hebt….heb je eigenlijk alles’ dus Boeghaven afzeggen(?)

wordt vervolg.
Morgen rijden we naar Sønderborg

5 augustus.
Voordat we vertrokken, Boeghaven ingetrokken. Een heel sympathieke reactie van de makelaar.
de afspraak met Jacco doorgeschoven tot het moment dat Naalrand verkocht is en /of Houthaven is toegewezen.
bericht van Martin Trap ( Peter blijft hem Trump noemen, niet dat ie er op lijkt) Gisteren is Naalrand online gegaan, meteen een aantal geïnteresseerden. Zaterdag , bij uitzondering, de eerste bezichtiging. Martin heeft een lijstje gemaakt van bezichtigingen na 17 augustus.  Tjonge, de prijs schrikt dus niet af.
Enfin, we zijn op vakantie en hebben nu meer tijd, omdat de afspraak met Jacco niet door hoeft te gaan.
Op weg naar Sødeborg. 90km verder op. Landelijke rustige heuvelachtige weg. Eenmaal bij de camping aangekomen, vonden we het niets. Een volle stadscamping, hutje aan mutje.
Eerst naar een Lidl en inkopen doen en vervolgens naar camping  Augustenhof bij Nordborg. Weer een prachtige plek met uitzicht over de Kleine Belt (weer). Zie de foto’s.  We blijven 2 nachtjes. Het weer ziet er goed uit, eindelijk blauwe lucht en zon. Morgen BBQ’en?

6 augustus.
Hè, bewolkt en harde wind. Jammer,zag er zoveel belovend uit gisteren. Gelukkig joeg de harde wind ook de meeste bewolking weg, waardoor het toch zonnig werd.
Ik had een windscherm mee en heb deze opgezet. Iets wat ik voor het laatst deed toen ik +/- 12 jaar oud was. Maar, naast fietsen, verleer je dit natuurlijk ook niet.  En dan zal je zien, uit de wind in de zon, is weer te warm😜, enfin……we zijn lekker bezig.
Een lekker eindje gewandeld met B&J aan de lange lijn, vinden ze heerlijk.

Morgen gaan we terug naar camping Ballum, was een leuke camping, maar wat het leukste is is dat omheinde speelveld voor honden. Feest voor B&J.

Van BBQ’en is niets terecht gekomen: regen en onweer een paar uur achter elkaar.

7 augustus.
Gelukkig droog. Kunnen de stoelen even drogen voor we ze inpakken.
Tegen 11.00 op weg naar Ballum. Onderweg even tanken en boodschappen doen bij Netto.

Om 13.00 waren we op de camping, omdat ik van te voren gereserveerd had voor plekje 30, zijn we daar maar gaan staan, ondanks dat de receptie nog gesloten is. Om 14.00 ingeschreven, geen enkel probleem dat we al zij gaan staan.
B&J hebben zich al weer kunnen uitleven op het veldje en liggen de rest van de middag te slapen.
Peter zijn hallucinaties nemen weer toe, getriggerd door steeds wisselende omgeving. Echt balen voor hem en mij.
Morgen weer een rustdag.

8 augustus.
Vandaag de bekende rustdag. B&J leven zich uit op het hondenveld en wij luieren wat in en buiten de camper. Tijdens de regenbuien lekker naar de afsluiting Olympische Spelen gekeken.
De route voor de komende dagen uitgestippeld. Morgen naar Humus (D) en dan naar Brunsbuttel om met de boot naar Cuxhaven te gaan.
maar dat is pas woensdag of donderdag. Eerst morgen naar Humus.

9 augustus
Peter is niet lekker, misselijk en een onrustige buik. Even hebben we overwogen toch nog een dagje in Ballum te blijven. Voor de zekerheid een zelftest gedaan. Gelukkig negatief. In de loop van de ochtend voelde hij zich beter en we besloten toch richting Humus  te gaan. Leuke provinciale weg, bij tijd en wijle lijkt het veel op NL.

Bij de camping aangekomen: waardeloos. We gaan eens kijken wat er nog meer is en letten , weer ouderwets, op  camping bordjes langs de weg. En ja hoor een bordje richting de haven van Humus.

camping Regenbogen, een oude kleine camping die, als de dijken aan de Noordzee verhoog worden, wordt op gedoekt. Een gemoedelijke camping met een beetje oost-Duits relaxed sfeertje.

Voor het eerst werd ons gevraagd naar ons Corona bewijs. Gewapend met de Corona app lieten wij zien dat we gevaccineerd zijn. Helaas, ze hebben geen apparatuur die de QR code kan lezen🙃. Gelukkig hebben we ons vaccinatiebewijs in onze paspoorten geplakt. Mevrouw blij, wij blij.😃

de camping ligt achter de dijk en daarachter uitgestrektheid vergelijkbaar met de Mokbaai. Veel mensen die een wandeling maken met kinderen en/of honden. B&J hebben zich vermaakt in hoog gras, muizen opjagen.

Heerlijk geBBQed. Om 20.00 alles opgeruimd en de regen in de camper afgewacht .

10 augustus.
regen, regen, regen. Toen het even droog was de boel snel ingeruimd en weg. Om 11.00 op pad naar  Brünsbuttel. We pakken de ferrie naar Cuxhaven. Een tocht van uurtje. Niet gereserveerd, maar eens kijken of we mee komen.
Om 12.30 waren we bij de boot. We kunnen makkelijk mee. Om14.00 vertrekt ie. Kosten € 47,00.

zoals gedacht om 15.00 in Cuxhaven op weg naar de camping . Ondertussen is het mooi weer geworden. Geen idee dat Cuxhaven zo’n toeristisch stadje was. Maar dat is het wel met als gevolg dat de campings vol zijn.
Tijd voor plan B: een camping weg van de kust. Gevonden in Schiffdorf de camping Silbersee. Eerst maar even gebeld of er plek is: plek zat. Uurtje rijden en inderdaad een verlaten camping met 10 campers/caravans, terwijl er plaats is voor 60.  Er wordt niet veel meer aangedaan ivm aangekondigd faillissement . Sneu hoor. We staan prima, maar zonder satelliet. Gelukkig via 4g toch tv op de iPad.
Morgen richting Oldenburg.

11 augustus.
Dus op weg naar Oldenburg, nadat we heerlijke koffie, broodjes en lekkers gehaald hebben. De camping is desolaat met prachtige natuur. Voor B&J hoeven we niet weg, het barst er van de geurtjes die nader onderzocht moeten worden.
Uiteindelijk om 10.00 on-the-road. Een mooie landelijke weg met heel erg slecht asfalt waar de maximum snelheid 100km is, ik haal 75-80 impuls, hard zat.
Om 12.00 aangekomen op camping am Flötenteich in de Oldenburg zelf, naast het openluchtzwembad en voetbal velden.  De vakantie is echt begonnen voor veel mensen, m.a.w. drukke camping.
Morgen naar NL.
Peter ruikt de stal, maar ….
We gaan eerst naar Borger ( bospark Lunsbergen) en over Zeewolde naar Texel. Even de stek waar Houtoevers komt bekijken.

12 augustus
hiep hiep: Joekie 1 jaar.
Op tijd vertrokken uit Oldenburg. Geen camping die wij leuk vinden, druk en op elkaar geprakt. Op weg naar Borger, NL.
Het is heerlijk rustig op de weg. Lekker hoor dat we Hamburg en Bremen hebben ontweken. Natuurlijk boodschappen doen bij Lidl en dan gaan.
We waren om 13.00 in Borger Bospark Lunsbergen. Alles keurig georganiseerd en een leuke plek op een veldje waar maximaal 13 campers/caravans staan. Zo hou je de kleinschaligheid er wel in.
Op ‘ons’ veldje was nog een blonde teckel maar die zat in de bench met een hernia, en een black-tan. B&J hadden genoeg aan elkaar.
Eten gehaald bij het eetcafé, was niet te eten🙃.

Intensief met elkaar gesproken over de toenemende hallucinaties en het effect hiervan. Dat is niet mis en beheerst hem de hele dag.
Heel naar om erbij te staan en niet te kunnen helpen.
De vraag is: Is camperen, of vakantie op zich, wel een goede ‘bezigheid’ als het zo triggert? Peter heeft de clozapine verhoogd naar 1x2 (arts was al akkoord). 🙏 verlicht dit.
Morgen naar Dronten.

13 augustus
van Borger naar Dronten. Allemaal bekende wegen, maar met een camper (vakantie gevoel) lijkt het toch anders.
om 12.30 op camping Wisentbos. Mooie ruime plek. De camping bestaat grotendeels uit vaste plaatsen, zo te zien wonen mensen hier meer dan een paar weken.
Lekker een beetje hangen bij de camper. Peter op de fiets Dronten in. Op follow-phone kon ik zien dat ie op de terugweg verkeerde afslagen nam. Uiteindelijk belde hij me en kon ik hem via de kaart weer op het goede spoor krijgen. Gelukkig met een electrisch fietsje, dus niet erg vermoeiend.
‘s Avonds het dilemma besproken hoe lang moet ie deze pillen (siflor) slikken die forse hallucinaties tot gevolg hebben en dan weer pillen slikken tegen deze bijwerking.
Stoppen met siflor heeft natuurlijk ook gevolgen ( stijfheid/ over beweeglijkheid).
We gaan een gesprek met de professor aanvragen, mogelijk zijn er nog andere mogelijkheden ( anders dan ‘draadjes en kastje’).
Morgen langs de bouwplaats van Houtoevers in Zeewolde,🙏🙏 wordt ons een woning toegewezen.
Dan nog lunchen bij Wim en Ank staan op de camping in Zeewolde……en dan naar huis!

einde vakantie Denemarken 😘😘🐾🐾

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jo:
    29 juli 2021
    Jaaa leuk, Texel is geen wereldreis maar moet toch altijd ff gepland worden. Straks kunnen we het fietsen😊.

Lekker gekke Peter met zijn servetje . Haha

Fijn dat de het huis bewoond is, dan word alles gewoon lekker verzorgd. Zijn B&J mee of worden die thuis verzorgd?

Heel veel plezier en leuk dat we mee op reis gaan. Ik loop zelf vreselijk achter met de reisverhalen
  2. Lia:
    30 juli 2021
    Ik zie het jullie doen, gewoon ff op de fiets langskomen. Gezellig!
    B&J zijn mee. Dat gaat goed.
  3. Laura De Bie:
    31 juli 2021
    Hoii, Hans komt net uit Denemarken het is dáár prachtig weer dus jullie gaan de goeie kant op, hier flinke buien en daarna het zonnetje, goeie reis en keep safe
  4. Lia:
    31 juli 2021
    We doen zó kalm aan ( prima hoor) dat ik me afvraag of we DK wel halen🤪. We gaan het meemaken en je hoort /leest het wel.
    So far so good. 😘
  5. Jo:
    3 augustus 2021
    Camping Ballum , leuke plek, hebben wij een keer met de kerstdagen gestaan. Inderdaad leuke eigenaren en prachtig gewandeld door de weilanden heen.
    Joek moet dus nog ff opgevoed worden , boefje. Maar wel een schattig boefje 😍

Super voor jullie dat alles loopt op huizenfront. En gewoon gaan voor de hoofdprijs met Naalrand. 💪🏻💪🏻Ik zie een doerak met Peter erop en maar genieten, al is het voor de deur liggend. En anders weet ik vrijwilligers die het altijd best gezellig met jullie hebben😇🥰
  6. Lia:
    3 augustus 2021
    Leuk dat je Ballum kent. We staan nu aan de Oostzee op Anslet Camping. Een prachtig uitzicht(zie foto) en kleine gezellige camping.
  7. Jo:
    4 augustus 2021
    Ziet er inderdaad mooi uit, leuk dat Peter ook ff naar mij zwaait. Enne de kinders helemaal afgemat op het kleed. Mooi gezicht 🥰 Geniet nog heerlijk 👋🏻👋🏻